czwartek, 14 lutego 2013

Proste bułeczki


Nie miałam pieczywa. Nie chciało mi się iść do sklepu. A potrzebowałam pieczywo na rano. No i tak zrobiłam najzwyklejsze w świecie bułeczki.

Smaczne...szczególnie gdy są jeszcze ciepłe :-)

Przyznam szczerze, że lubię proste i efektowne rozwiązania czy to w kuchni czy w innych sferach :-)

Składniki:

około 1oo ml wody około 100 ml mleka
7g drożdży instant
1 łyżeczka soli
10 g masła
350 g / okolo 3 szklanek mąki pszennej

jajko do posmarowania
 sezam, mak, pestki dyni etc.

Ilość: około 8 średniej wielkości bułeczek
Temperatura: 200 stopni C
Czas: 10-15 minut



  • Jeśli używasz drożdży instant tak jak ja... to sprawa jest bajecznie prosta :-)
  • Do miski przesiej mąkę;
  • Dodaj sól, drożdże oraz miękkie masło;
  • Wszystko dokładnie wymieszaj;
  • Dodaj powoli wodę oraz mleko w temperaturze pokojowej i wymieszaj dokładnie aż składniki połączą się;
  • Ciasto będzie się nieco kleić(i tak ma być);
  • Przełóż do miski, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia w ciepłe miejsce;
  • Po około 2 godzinach szybko wyrób ciasto jeszcze raz;
  • Uformuj bułki i pozostaw ponownie do wyrośnięcia(około 1/2 godziny);
  • Posmaruj bułeczki żółtkiem i posyp wybranymi dodatkami(bardziej dla wyglądu niż z praktycznych względów...hm);
  • Wstaw do piekarnika na około 10-15 minut;
Życzę pokochania domowego pieczywa i ustanowienia nowej tradycji :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz