poniedziałek, 25 lutego 2013

Ciasto z jabłkami i kaszą manną bez jajek!



Dzisiaj ciasto z jabłkami bez jajek! Pyszne :-)

Uwielbiam fakturę tego ciasta... delikatnie chrupką kaszę manną i kwaskowaty smak jabłek.

Znane wielu i przez wielu zapomniane. Niedocenione, a pyszne.

Składniki:

1 szkl. mąki
1 szkl. cukru
1 szkl. kaszy manny170 gram masła

2 łyżeczki proszku

1 kg jabłek
rodzynki
cynamon

Temperatura: 160 stopni
Czas: około 50-60 minut 



  • Wymieszaj wszystkie suche składniki;
  • Obierz jabłka, oczyść gniazda i pokrój w plastry;

    Do wysmarowanej masłem formy wsyp kolejno:
  • około 1/3 suchych składników, 
  • następnie połowę jabłek,rodzynek i posyp cynamonem,
  • na to wysyp kolejną 1/3 suchych składników,
  • wyłóż resztę jabłek, rodzynek i posyp cynamonem;
  • Masło pokrój na cienkie plastry i ułóż je tak by przykryły całą formę;
  • Wstaw do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piecz około 50-60 minut.



Smacznego :-)




Ten wpis bierze udział w durszlakowej akcji:





9 komentarzy:

  1. Podoba mi się to ciasto :) Wydaje się proste, a bardzo efektowne.

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybkie i proste, a smakować musi świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakuje smakuje ... ja uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne ciasto :))) opowiadała mi o nim kiedyś znajoma, ale jeszcze go nigdy nie jadłam, więc czas spóbować :)))
    pozdrawiam i dziękuje za dodanie się do mojej jabłuszkowej akcji,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam
    Chciałam podziekowac za przepis jest boski i zawsze udany polecam . Moja rodzinka uwielbia go jesc. Właśnie włożyłam do piekarnika mniam . pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszymy sie bardzo, że smakuje :-) Mam nadzieje, że coś jeszcze zasmakuje. Pozdraiwamy eksperymentalnie.

      Usuń
  7. jest 2x 1/3 suchych składników - zostaje 1/3 - co z nią?

    OdpowiedzUsuń