piątek, 17 sierpnia 2012

"Nowa Doskonała Szarlotka" naszej mamy



No cóż zdjęcie pozostawia wiele do życzenia, ale przy najbliższej okazji je zmienie :-)

Przepis na szarlotke dostałam od mamy. Nie jest to tradycyjna szarlotka naszej mamy, ale szybki wymysl poskladany w glowie z innych przepisów. 

Jaka rencenzja? Jest przepyszna, nie za słodka, perfekcyjna i na dodatek prosta do wykonania.

Grzechu warta szarlotka odpowiednia na każdą okazje.

Składniki:

Kruszonka:
0,5 kg mąki
kostka masła
5 zółtek
5 łyżek cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Nadzienie:
jabłka
(wedle uznania, ja dałam 9 jabłek śrendniej wielkości)
cynamon

Piana:
5 białek
1 szk. cukru

Temperatura: 150 stopni
Czas: 60 minut



  • Zagnieć kruszonke.
  • 2/3 kruszonki wyłóż na dnie formy.
  • Następnie poukładaj jabłka pokrojone w cienkie plasterki. Posyp cynamonem.
  • Ubij piane z białek dodając stopniowo szklankę cukru.
  • Przykryj jabla kruszonka czy to rozcierając w palcach czy ścierając na tarce.
  • Wyłóż sztywną pianę na wierzch.
  • Piecz przez 60 min w piekarniku nagrzanym do 150stopni. 

4 komentarze:

  1. mamine szarlotki są zawsze najpyszniejsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, a że akurat oryginału nie mogłam zjeść...upieczonego przez mamusie :-)...to musiałam stworzyć substytut.

      Usuń
  2. Oooo ale fajny przepis. Zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń