wtorek, 4 grudnia 2012

Ciasto z dyni z piernikową nutą


Grudzień się zaczął a wraz z nim nastrój przed świąteczny. A, że jeszcze mi zostało kilka dyń to postanowiłam połączyć przyjemne z pożytecznym. I tak w ten sposób upiekłam ciasto z dyni z przyprawą do pierników. Przyprawę zrobiłam sama i dlatego też ciasto okazało się bardzo aromatyczne.

Składniki:

    2 szkl ugotowanej dyni
    4 jajka
    2,5 szkl cukru
    szkl oleju
    2 szkl mąki
    1 łyżeczka sody
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    4 łyżeczki przyprawy do pierników
    1 łyżeczka soli
    masło i bułka tarta do formy

    Czas: 60 minut
    Temperatura: 160 stopni


  • ugotuj dynię;
  • zrób z dynii puree;
  • utrzyj żółtka z 2 szklankami cukrem;
  • dodaj dynię, olej, przyprawę do pierników i całość dokładnie wymieszaj;
  • ubij białka powoli dodając powoli około pół szklanki cukru;
  • dodaj masę dyniową i wymieszaj;
  • dodaj mąkę, sodę, proszek do pieczenia i wymieszaj;
  • przelej ciasto do uprzednio wysmarowanej formy masłem i obsypanej mąką lub bułką tartą;
  • piecz ciasto w temperaturze 160 stopni przez 1-1,5 godziny;



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz