sobota, 15 grudnia 2012

Zakręcone ciasteczka kakaowo-waniliowe



No i znowu piekłam... lubię piec...to zdecydowanie jedna z moich ulubionych czynności w kuchni :-)

Ciasteczka średnio Bożo Narodzeniowe, ale może i można z nich zrobić prezent pod choinkę. Ja zapakowałam no i dam... a co? W końcu jak tak dużo piekę to nie mogę tego sama zjadać.

Smacznie i kolorowo :-)

Składniki:

-20 dkg mąki
-12 dkg masła
-1 żółtko
-1 łyżka mleka

-40 g cukru
(ja dodałam cukier trzcinowy, który urozmaica smak i jest o wiele zdrowszy) 
-10 g cukru waniliowego
-1,5 łyżki kakao



Sposób przygotowania:

  • Do miski przesiej mąkę;
  • Dodaj masło, cukier, żółtko i mleko;
  • Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki, a gdy się połączą i utworzą elastyczne ciasto, podziel na dwie części;
  • Do jednej części dosyp kakao i dokładnie wyrób;
  • Obydwie porcje ciasta włóż zawinięte w folie do zamrażarki na około 15 minut;
  • Wyciągnij ciasto z zamrażarki i rozwałkuj na dwa prostokąty;
  • Rozwałkowane prostokąty ułóż jeden na drugim i ciasno wiń;
  • Wstaw do lodówki na godzinę;
  • Wyciągnij z lodówki i krój w plastry;
  • Na wysmarowanej masłem lub margaryną blasze do pieczenia ułóż cistka;
  • Wstaw do piekarnika nagrzanego uprzednio do 180 stopni i odczekaj z niecierpliwością około 20 minut;



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz